Poznaj Polskę

wpis w: Aktualności | 0

23 listopada uczniowie klas I-III wzięli udział w długo wyczekiwanej wycieczce do Kopalni soli w Wieliczce. Był to wyjazd w ramach programu ,,Poznaj Polskę”. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po parku, gdzie mogliśmy zobaczyć stare maszyny pracujace w kopalni oraz Tężnię Solankową, gdzie skorzystaliśmu ze zdrowych walorów wielickiej soli.

Zwiedzanie kopalni zaczęliśmy od przejścia po około 380 odnowienych schodach . 54 piętra w dół na poziomie 64 metŕów. Podczas zwiedzania przeszliśmy blisko trzy kilometrową trasę i zeszliśmy na głębokość 135m. Poznaliśmy historię i tajemnice kopalni, jak również legendę księżnej Kingi, która przyniosła bogactwo soli na polską ziemię. Mogliśmy podziwiać wspaniałe rzeźby i komory oraz podziemne jeziora. Dotykaliśmy 200 letnich drewnianych belek. Szczególne wrażenie wywarła na nas kaplica św. Kingi , która uznana jest za najpiękniejsza kaplicę świata, świetlny spektakl nad brzegami jeziora przy akompaniamencie muzyki Fryderyka Chopina. Przewodnik dzielił się z nami również ciekawostkami, które miały miejsce współcześnie w kopalni. Jednymi z nich było przepłynięcie przez Mateusza Kusznierewicza na desce surfingowej po jeziorze oraz skok na bungee i lot balonem w komorze Staszica. Wszystkie te wyczyny zostały zapisane w Wielkiej Księdze Rekordów Guinnessa. Na zakończenie zwiedzania zjedliśmy obiad w podziemnej restauracji , która położona jest 125 metrów pod ziemią. Kupiliśmy pamiątki, a następnie wyjechaliśmy windą na powierzchnię. Ostatnim punktem wycieczki było Muzeum Żup Krakowskich w Wieliczce. Pełni wrażeń wieczorem wróciliśmy do domu.