UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ

wpis w: Aktualności | 0


Oddział przedszkolny bierze w tym roku szkolnym udział w kilku ciekawych projektach edukacyjnych. Jednym z nich jest program Uczymy Dzieci Programować.
#uczymydzieciprogramować
Już w tamtym roku powoli wdrażaliśmy się do kodowania i progromowania, a w tym roku nasze działania przybrały bardziej systematyczną formę. Próbujemy swoich sił w realizacji ścieżki podstawowej zarówno z wykorzystaniem maty do kodowania jak i drugiej będącej do niej alternatywa – a mianowicie wykorzystującej Ozoboty. My łączymy je obie, aby urozmaicając zajęcia, dostarczać dzieciom jeszcze więcej bodźców do rozwoju ich umiejętności.

Dzieci z zainteresowaniem i ogromną chęcią podchodzą do kolejnych zajęć z programowania, czy to na macie do kodowania, czy też z użyciem robotów Ozobot. W tym roku po kilku już zajęciach przeprowadzonych według scenariusza UDP przedszkolaki coraz śmielej rysują trasy dla robotów i używają kolorowych kodów. Mata do kodowania jak i kolorowe kubeczki uczą przez zabawę, a to przecież najlepsza z technik nabywania wiedzy. Nie brakuje również zakodowanych puzzli i kart pracy. Różnorodność zadań gwarantuje świetną zabawę, a wykorzystanie licznych pomocy posiadanych przez szkołę umożliwia zaciekawienie dzieci tematyką kodowania i programowania. Wiele spośród ostatnich aktywności łączy się z tematami poruszanymi obecnie na zajęciach tj. piękna polska jesień, rozpoznawanie jesiennych liści i nazw drzew.

Zintegrowane działania – z jednej strony wykorzystujące Laboratoria Przyszłości, a z drugiej program Uczymy Dzieci Programować  na pewno przyczynią się do rozwoju u naszych przedszkolaków kompetencji cyfrowych, wyróżnionych przez Radę Unii Europejskiej, jako jedne z kompetencji kluczowych. Może ktoś połknie bakcyla programowania i  zostanie w przyszłości dobrze opłacanym programistą? A jeśli nie to na pewno wykorzysta liczne umiejętności ćwiczone za zajęciach z UDP tj. umiejętność pracy zespołowej, logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, myślenia przyczynowo-skutkowego a także kreatywność.