POZNAJ POLSKĘ

wpis w: Aktualności | 0

Tym razem o wydarzeniu z życia naszej szkoły postanowili opowiedzieć uczniowie klasy 5 i 6 w języku polskim oraz angielskim. Oddajemy im głos

Wycieczka do Wrocławia uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej   w Woli Przemykowskiej

20 października  2022r. około godziny 4:50 uczniowie naszej szkoły z klas 4-8 wyjechali   na dwudniową wycieczkę do Wrocławia. Był to wyjazd w ramach programu ,,Poznaj Polskę”. Naszymi opiekunami były pani Urszula Stańczyk i pani Renata Fornal. Dołączyli do nas uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Niedzieliskach. W drodze pani Przewodnik ogłosiła konkurs na największą liczbę zdjęć wrocławskich krasnali. Podróż była długa. Podczas trasy uczniowie grali w różne gry. W drodze do Wrocławia mieliśmy dwa postoje.

Gdy dojechaliśmy na miejsce, była godzina 10:00. Przeszliśmy przez park i udaliśmy się obejrzeć Panoramę Racławicką. Mogliśmy podziwiać tam wielki obraz, który nosi tytuł ”Bitwa pod Racławicami”. Następnie około godziny 13:00 udaliśmy się do Muzeum Narodowego, gdzie podziwialiśmy obrazy różnych znanych artystów, zwłaszcza malarzy historycznych, takich jak Jan Matejko. Widzieliśmy również groby książąt śląskich i fragmenty architektury dawnych kościołów. Następnie udaliśmy się na tereny dawnego Zamku Książęcego. Pani Przewodnik opowiedziała nam o historii Ostrowa Tumskiego i o klusce śląskiej na bramie. Zobaczyliśmy Kościół św. Marcina. Zwiedzaliśmy Rynek, a następnie udaliśmy się na obiad.

Później pojechaliśmy do naszego hotelu Campanille. Rozpakowaliśmy się i odwiedzaliśmy się   w pokojach. O 19:00 wyszliśmy z hotelu, aby móc podziwiać Wrocław nocą ze Sky Tower. O 22:00 zaczęła się cisza nocna w hotelu, więc udaliśmy się na zasłużony odpoczynek.

Następnego dnia około 8:00 zjedliśmy śniadanie przygotowane w stylu szwedzkiego stołu. O 9:30 wymeldowaliśmy się z hotelu. Pojechaliśmy do Hali Stulecia. Później mogliśmy podziwiać jedną z wrocławskich fontann. Kolejnym ważnym miejscem było Muzeum Sztuki Współczesnej. Tam podziwialiśmy dzieła współczesnych malarzy i rzeźbiarzy, np. Tadeusza Kantora, Władysława Hasiora, Zygmunta Beksińskiego, czy Magdaleny Abakanowicz. Około 13:00 poszliśmy na obiad i zwiedzaliśmy Rynek. Później wyruszyliśmy do Hydropolis, gdzie podziwialiśmy różne wodne atrakcje, m.in. wodną drukarkę, różne modele statków, batyskaf badający głębiny Rowu Mariańskiego, czy akrylową rzeźbę Dawida. Po zwiedzaniu wsiedliśmy do autokaru i wyjechaliśmy w drogę powrotną.

Około 21:30 bezpieczne dojechaliśmy pod szkołę, spod której odebrali nas rodzice. Naszym zdaniem wycieczka była bardzo ciekawa i pełna wrażeń.

Z niecierpliwością czekamy na następną.

Joanna Kozioł i Kamil Biś

Kl.5

OUR TRIP TO WROCLAW

DAY 1

We went on a trip on 20th November. We woke up at 4 a.m. We got on the bus and started our journey at 5 a.m. We were at KFC. Eventually, we arrived in Wrocław. Then, we saw a huge painting – Bitwa pod Racławicami – painted by Styka and Kossak. The painting was fantastic. We were also in National Museum where we saw valuable paintings made by famous artists, like Matejka, Grottger, Malczewski and Chełmońki. After the museum, we went to the Old Town and looked for Wrocław’s dwarfs – small figurines spread around the whole city. We went sightseeing with a guide and saw beautiful and colourful townhouses and historic monuments. We had dinner in Lepione Restaurant. We went to Sky Tower in the evening. The view was breathtaking. We came back to the hotel and had a party. Next, we went to sleep.

DAY 2

We woke up at 7 a.m. We got dressed and brushed our teeth. Then, we ate breakfast at 8 a.m. Next, we went to Centennial Hall and visited it. We wore VR goggles inside – we were able to see Centennial Hall from a bird’s eye view and fly! We also watched a fountain show outside. Then, we had lunch at McDonald’s. After that, we went to Hydropolis. There was a waterfall outside the building. It was so beautiful – water was falling down of the roof. We learnt new information about water and sea animals inside. Next, we got on the coach. Some of us slept in the bus. We came back home at 10 p.m. The trip was amazing!